Saksdokumenter Årsmøte 2023

Velkommen til årsmøte torsdag 19. januar

Arsmote

Torsdag 19. januar er det klart for årsmøte i Holtsmark Golfklubb. Møtet kan følges «live» i klubbhuset, eller man kan delta på Teams. Påmelding til årsmøtet gjør du her.

SAKSLISTE TIL ÅRSMØTE

1. januar 2023 for Holtsmark Golfklubb.

1. Godkjenne de fremmøtte representantene.
  2. Godkjenne innkalling og saksliste.
  3. Velge møteleder, sekretær for møtet og 2 personer til å underskrive protokollen.
  4. Godkjenne årsberetningen.
  5. Gjennomgang av klubbens regnskap for 2022 og budsjett for 2023. Informasjon og godkjenning av medlemskontingent 2023.
  6. Gjennomgang av innkomne forslag.
  7. Valg

Årsberetning Holtsmark golfklubb 2022.

Klubbens styre har hatt følgende sammensetning:

Leder Bjørn Ronde Nicolaisen

Nestleder Ragnar Gåseby

Styremedlem Per Morten Jensen

Styremedlem Anne Schill Gullberg

Styremedlem Annelene Søyland

Styremedlem Caj Holm

Styremedlem Gisle Finnsveen

Det er avholdt 7 styremøter + årsmøte.

Holtsmark golfklubb ble stiftet 27.06.2003.

Klubben hadde 31.12.2022 totalt 1602 medlemmer.

Det var 115 personer som gjennomførte kurset ”Veien til golf”.

Banetilstanden var veldig god fra sesongstart. Da vi åpnet banen 23. april var fairwayene og greenene i meget bra stand, noe som holdt seg hele sesongen igjennom.

Besøket i 2022 var bra, Totalt ble det spilt ca. 21 000 runder.

I samarbeid mellom medlemmer og baneeier fikk vi asfaltert veien inn til banen, noe mange har savnet. Stor takk til Eirik Bergerud for at han fikk den ballen til å rulle.

KLUBBMESTERSKAP

Årets klubbmesterskap hadde 129 påmeldte.

Disse personene ble klubbmester i 2022:

Damer: Vigdis Fagerholm Herrer: Stian Lund.. Senior Herrer: Caj Jörgen Stefan Holm Junior: Leo Lundemo

HOLE IN ONE på 18 hulls banen

Det var 16 innrapporterte hole in one sesongen 2022.

DAMEGOLFEN

De ivrigste spillerne startet sesongen på 9-hullsbanen 16.04, i påvente at 18-hullsbanen skulle åpne påfølgende.

Vi hadde temakveld, på klubbhuset 20.4. med «Helse i balanse», dog få påmeldte.

Treningene ble flyttet til tirsdag og nytt av sesongen var felles trening med herrene. Fin måte å bli bedre kjent på tvers av gruppene og treningene var absolutt på et høyere nivå med varierende trening.  Langt bedre oppmøte.

Damenes Runde ble arrangert 16.juni, men dessverre grunnet alt for få påmeldte endte turneringen opp med kun klubbens damer.  Flere medlemmer var med for første gang. Hyggelig bespisning på klubbhuset etterpå med flotte premier for alle.

Vi stilte med lag til Lag NM2 på Kjekstad GK, 16. og 17.juli hvor Vigdis Ankerheim, Louise Caspari og Britt Askimdal representerte Holtsmark.

I Lag NM senior på Onsøy GK, 16. og 17. september representerte Anne S. Gullberg, Evangeline Rønning, Marie Taknes og Annelene Søyland.

Plasseringene noe varierende, men det er viktig å delta for fellesskapet samt representere klubben og stifte nye golf-bekjentskaper.

Klubbmesterskapet ble arrangert 20. og 21.august, her også med flere påmeldte damer.

I tillegg meldte flere damer seg på til både Lagmatch og Singelmatch.

Alt i alt bedre deltagelse av damene på turneringene, denne sesongen, og det jobbes med å motivere enda flere til 2023 sesongen.

Klubben oppleves som inkluderende og sosialt hyggelig i tillegg til fantastiske opplevelser på banene som stadig leverer.

HERREGOLF

Vårtur

For første gang på mange år startet vi sesongen med en vårtur, denne sammenfalt med baneåpning på Holtsmark, men det visste vi ikke da vi planla turen. Holma Golf ved Lysekil ble vårt valg i år. 14 pers hadde det uber hyggelig der sosialt samvær og mye moro stod i fokus. Alle enige om ny tur til våren 2023.

Klubbtrening

I år startet vi klubbtrening der alle var velkomne. Jenter, Gutter, Damer og Herrer, Singler og Par. Alle trente sammen og vi hadde 2 grupper da vi var mange og 1 gruppe når vi var litt færre. Per og Paul hadde som vanlig en sentral rolle, men i år fikk vi med 2 nye medlemmer som er elitespillere, ingen mindre en Stian Lund og Christoffer Carlsen. De har bidratt meget positivt inn i gruppen. Sammen med Lasse Løberg og Frode Larsen har det vært mye folk i sving for å gjøre dette til en suksess og deltakerrekord med 250 spillere. Totalt ble det 14 treninger fordelt på 8 i vårsesongen og 6 i høstsesongen.

Lag-NM

Herrelag i div 2 på Borre GK: Fredrik Gruffmann, Caj Holm, Bjørn Bjerke, Stig-Arne Mellerud

Borre-boys startet bra og bestballen lørdag plasserte oss på 5. plass, 6 slag fra pallen. Vi følte når vi kom inn at vi hadde mer og gi og så frem mot søndagens singler. Her går vi som toget, klatrer 3 plasser og kaprer 3:e plassen KUN 3 slag fra opprykk. Fredrik Gruffman ble premiert for dagens beste score.

Herrelag i 3 div på Bjaavann GK: Kjetil Teigen, Kjell-Arne Sveinsen, Rolf Rønningen, Lasse Løberg

Bjaavan- gjengen fikk en skikkelig langtur og Hotel i Kristiansand, reka på brygga og ikke minst, en superfin bane på Bjaavann. Utfordrende og ny for 2 av spillerne noe bestballen på lørdagen bar preg av. 11. plass etter dag 1 var noe beskjedent til denne gjengen og være. Søndagens singler skulle fikse dette og gutta avanserer til en fin 6:e plass. Bra gjort!

Lagserie

Vi stilte på nytt i år i denne lagserien der vi spiller match mot andre klubber. Vant vår pulje der vi møtte møtte Hauger og Nes i dobbelmøter. På lagmesterskapet i Kongsberg blev vi 3. i puljen og missa semifinalen knepent. Spilte uavgjort mot fjorårets vinner Skjeberg. Neste år satser vi på finale!

Spillere under året har vært Lasse Løberg, Stig Arne Mellerud, Rolf Rønning, Kjell Arne Sveinsen, Fredrik Gruffman, Caj Holm, Trond Orlin, Espen Semmerud, Ove Uthaug.

Artig spilleform som gjør at mange kan få delta i en litt mer konkurranse preget runde enn den vanlige selskapsrunden.

Herregruppen har blitt styrt av Lasse Løberg med god hjelp av Kjetil Teigen ,Thomas Larsen og Caj Holm.

Klubbkontakt for Holtsmark mot Norsk Senior Golf  (NSG) har vært Caj Holm.

Caj Holm har oppdatert Herregruppens meget aktive FB side samt publisert innlegg på vår nye hjemmeside.

SPORTSKOMITE

Holtsmark deltok med et herrelag og et damelag i Lag-NM på Kjekstad i juli. Herrene avsluttet med andreplass i gruppen, mens damelaget endte på sjetteplass

I forkant av turneringen ble aktuelle spillere og medlemmer i klubben informert om hvilke kriterier som var definert som utgangspunkt for uttak til disse lagene. Dette ble informert om på mail samt at kriterier ble lagt ut på klubbens hjemmeside. Vi avholdt kvalifiseringsturneringer for aktuelle spillere på tre ulike søndager gjennom juni

Uttak til damelaget ble også gjort i samarbeid med damekomiteen

Holtsmark deltok med to herrelag og et damelag i Norsk Seniorgolfs Lagmesterskap i september.

I likhet med uttaket til Lag NM ble også aktuelle spillere og medlemmer i klubben informert om hvilke kriterier som var definert som utgangspunkt for uttak til disse lagene. Dette ble informert om på mail samt at kriterier ble lagt ut på klubbens hjemmeside. Vi avholdt kvalifiseringsturneringer for aktuelle spillere på to søndager i august

Holtsmarks herrelag som deltok på Borre endte på 3. plass, mens herrelaget som deltok på Bjaavann endte på 6. plass. Damelaget som deltok på Onsøy endte på 10. plass

Uttak til damelaget ble også gjort i samarbeid med damekomiteen

TURNERINGER

Komiteen har hatt følgende medlemmer i 2022

Gisle Finsveen (leder), Morten Vannum, Espen Schrøter Semmerud (ny)

Vi har gjennomført Lag og single matcher, med 86 påmeldte til lag match, og 40 spillere i single match.

Louie Bjerke og Sondre Bøygård vant lagmatch.

Stig Arne Mellerud vant singlematch.

Onsdagsgolfen (Daiken), der ble det spilt 21 turneringer, 706 startende. Det har variert mellom 49 og 24 spillere, snitt på 33 spillere.

Beste runde ble Christoffer Carlsen, 67 slag.

Order of Merit:

Bruttoklassen:

Henrik Franck           365

Daniell Envall             367

Caj Jørgen Holm       378

Nettoklassen:

T1 Mads Kongsro Bleymann          342

T1 Eden Villarobe                            342

3 Eirik Bergerud                               344

Greenkeepers Revenge med 27 deltagere.

Vinner: Morten Vannum

SENIORGOLF

Det har vært veldig bra aktivitet i Seniorgruppen i 2022.

Det har deltatt hele 46 seniorer i mandagsturneringene. Tilsammen ble det avholdt 20 turneringer i løpet av sesongen. Vinnere har mottatt et gavekort på kr 300,-. Det har i år ikke vært avholdt noen egen trening for Seniorene. De som har ønsket det har deltatt på de faste treningene til klubben på tirsdager. Flere av Seniorene har også deltatt på Daikin Onsdagsgolf i regi av klubben.

I 2022 fikk vi endelig etter 2 år med Covid arrangert vår 3 dagerstur til Tanumshede i Vest-Sverige den 2-4 mai. I år deltok det 17 spillere. Vi spilte tradisjonen tro, først på Mjølkerød GK og så dagen etter på Torreby.

I 2022 har vi for første gang arrangert et samarbeidsarrangement med Asker og Drammen GK. Det ble spilt 10 singelmatcher på hver av de 3 banene i løpet av sesongen. Vi startet på Asker GK i juni, og det viste seg fort at Asker hadde det sterkeste laget. Siste og avgjørende runde gikk på vår hjemmebane, og her viste våre Seniorer meget sterkt spill, og tok en klar seier. Sluttresultat totalt for alle 3 turneringene ble: Asker GK 66 p, Drammen GK 49,5 p og Holtsmark GK 46,5 p.

Vi tar sikte på at dette blir et fast arrangement mellom samarbeidsklubbene, og Holtsmark kommer garantert sterkere tilbake.

JUNIORGOLF

Juniorkomiteen har i 2022 bestått av Cyril Kaubo (leder), Frode Larsen, Erik Finnanger og Ragnar Gåseby.

Vi har i 2022 hatt et svært aktivt og spennende år. Sesongen startet med innetreninger (simulator) på Peggen og fortsatte med utetreninger på mandagene fra banen åpnet. Vi har avholdt 14 mandagstreninger med til sammen 23 deltagere gjennom sesongen. I tillegg har det vært organisert banespill på andre ukedager. Treningene har vært kyndig ledet at Paul Nilbrink med assistanse fra Per Gullberg pluss de andre medlemmene i juniorkomiteen.

Som året før arrangerte vi også denne sesongen en sommercamp der 12 barn og unge deltok.

Det har vært ivrig turneringsdeltagelse gjennom hele sesongen med stor fremgang og flotte resultater på Narvesen Tour.

Klubben stilte for første gang i historien lag i NM Junior der laget vårt gikk av med seier i div. 2. Laget bestod av Louie Granaas Bjerke, Sondre Bøygard, Maximus Nilbrink og Dennis Teigen støttet av Lasse Løberg som kaptein. Et utrolig flott resultat som betyr at vi umiddelbart rykker opp til div.1 for 2023 sesongen.

Nytt av året var også en egen juniorklasse i KM der Leo Lundemo ble klubbmester.

Sylling 27. januar 2022.

Bjørn Ronde Nicolaisen                           Ragnar Gåseby

Styreleder                                                     Nestleder

Per Morten Jensen                                    Anne Schill Gullberg

Styremedlem                                                Styremedlem

Annelene Søyland                                     Caj Holm

Styremedlem                                                Styremedlem

Gisle Finnsveen

Styremedlem

Innstilling fra valgkomiteen

Valg av styre:

1. Leder: Ragnar Gåseby                                             Velges for 1 år
  2. Nestleder: Ronde Nicolaisen                                        Velges for 2 år
  3. Styremedlemmer:

Per Morten Jensen                                      Velges for 2 år.

Gisle Finnsveen                                           Velges for 2 år

Ikke på valg:       Anne Gullberg

Annelene Søyland

Caj Holm